پایگاه خبری، سرگرمی بوق خبر

کد خبر: ۸۰۴
۱۸ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۶
اگر از مشکلات پوستی‌ای همچون جوش، قرمزی یا التهاب رنج می‌برید، شاید مشکل تان فراتر از چیزی باشد که در ظاهر می‌بیینید.

مراقبت پوست

بوق خبر - اگر از مشکلات پوستی‌ای همچون جوش، قرمزی یا التهاب رنج می‌برید، شاید مشکل تان فراتر از چیزی باشد که در ظاهر می‌بیینید.

پوست ما بازتابی است از آنچه در درون مان می‌گذرد

مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنید می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، به خصوص اگر جوش هایتان از نوعی کیستی (زیرپوستی) باشد یا پوست تان به درمان‌های موضعی پاسخی نداشته باشد.

کارشناسان می‌گویند باید تمرکز خود را بر روی مصرف مواد غذایی کامل و نه فرآوری شده بگذارید و این طرز فکر را کنار بگذارید که برای پاکسازی پوست به رژیم غذایی عجیب و غریبی نیاز است.

مواد غذایی کامل (Whole Foods) مواد غذایی گیاهی‌ای هستند که فرآوری یا تصفیه نشده اند یا کمترین فرآوری یا تصفیه را داشته اند و عاری از مواد افزودنی و دیگر مواد غیر طبیعی هستند.

۱- میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید

اگر به طور منظم میوه و سبزی مصرف نمی‌کنید سعی کنید با هر وعده‌ی غذایی تان مقداری بخورید.

میوه‌ها و سبزیجاتی از همه رنگ مصرف کنید، مثلاً فلفل قرمز، سبزیجات برگ دار، هویج یا کدو. رنگ‌های مختلف آن‌ها به این معنی است که مواد ریزمغذی مختلفی در آن‌ها وجود دارد.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی به خصوص گزینه‌ی خوبی برای برخورداری از پوستی سالم هستند، چون سرشار از مواد مغذی‌ای همچون فولات و ویتامین K هستند که سلامت سلول‌ها را حفظ می‌کنند.

۲- مصرف قند‌های افزودنی را کاهش دهید

برای جلوگیری از تحریک شدن پوست تان بر اثر التهاب، مصرف مواد غذایی فرآوری شده، به ویژه قند‌های افزودنی را کاهش دهید.

یک راه برای کم کردن مصرف شکر این است که حواس تان باشد چقدر مواد غذایی صنعتی مصرف می‌کنید، چون این دست مواد غذایی منبع رایج، اما غیر منتظره‌ی قند‌های افزودنی هستند.

اگر به فهرست مواد تشکیل دهنده بر روی بسته بندی محصول نگاه کنید حتماً از میزان قند موجود در آن‌ها تعجب خواهید کرد.

۳- جایگزینی مواد غذایی سالم به جای قرص ها

ممکن است وسوسه شوید با مصرف قرص، خود را از ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری بهره‌مند کنید، اما این روش ارزش وقت یا هزینه‌ای که صرفش می‌کنید را ندارد.

شما با خوردن مواد غذایی واقعی از فواید بسیار بیشتری می‌توانید بهره‌مند شوید.

مواد غذایی کامل، همزمان حاوی چندین ماده‌ی مغذی از جمله فیبر هستند که نقش مهمی در برخورداری از یک گوارش سالم دارد.

رژیم‌ها یا روش‌های سم زدایی که هر از گاهی مد می‌شوند هم بی فایده اند، چون بدن اگر از مواد غذایی مناسب بهره‌مند شود به طور طبیعی سموم درون خود را از میان می‌برد.

یک روش واقع بینانه‌تر و پایدارتر برای سم زدایی بدن، تغذیه کردن آن با مواد غذایی کامل و گیاهی است.

۴- آب زیاد بنوشید

یک کار ساده که می‌تواند به بدن در دفع سموم خود کمک کند نوشیدن زیاد آب است. شما می‌توانید از مصرف دم نوش یا چای به عنوان روش دیگری برای حفظ آب بدن خود هم استفاده کنید.

چای سبز به ویژه به خاطر خاصیت ضد التهابی اش توصیه می‌شود.

۵- در مصرف کافئین زیاده روی نکنید

نوشیدنی‌های کافئینی مانند چای و قهوه به دلیل آنتی اکسیدان‌های فراوانی که در خود دارند می‌توانند فواید زیادی برای سلامت شما داشته باشند.

با این حال، زیاده روی در مصرف کافئین یا استفاده از مواد غذایی‌ای همچون نوشیدنی‌های انرژی زا که کافئین زیادی در خود دارند، می‌تواند سطح هورمون‌های اضطراب را در بدن بالا ببرد، امری که می‌تواند به مرور اثری منفی بر پوست داشته باشد.

۶- الکل مصرف نکنید

فراموش نکنید الکل هم می‌تواند توانایی بدن در پردازش سموم را مختل کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
تبلیغات متنی
چاپ افست
چاپ دیجیتال
چاپ کارتن
نشان تجارت
آیت ماندگار
اخبار ورزشی
پیشخوان روزنامه