پایگاه خبری، سرگرمی بوق خبر

کد خبر: ۹۱۶
۲۶ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹
کارشناسان می‌گویند برای اینکه شب خواب خوبی داشته باشید بعد از ساعات میانی روز یا همان ظهر دیگر نباید قهوه بنوشید.

قهوه

بوق خبر - کارشناسان می‌گویند برای اینکه شب خواب خوبی داشته باشید بعد از ساعات میانی روز یا همان ظهر دیگر نباید قهوه بنوشید.

گرچه بسیاری از ما از قهوه‌ی عصرگاهی یا حتی شبانگاهی مان نمی‌توانیم بگذریم، اما کارشناسان می‌گویند مصرف قهوه تا دیروقت می‌تواند به خواب شبانه‌ی شما لطمه بزند.


بیشتر بخوانید:

با یک فنجان قهوه در روز از کرونا دور شوید

داغی تابستان و عصر‌های کشدار آن را اینگونه شیرین سپری کنید

بهترین تنقلات برای افزایش متابولیسم بدن


اما راه‌هایی هم برای از بین بردن اثرات قهوه وجود دارد، مثلاً اینکه روتین قبل از خواب تان را تغییر دهید و در طول روز آب بنوشید.

متخصصان می‌گویند نوشیدن یک فنجان استاندارد قهوه بعد از ساعت ۱۲ ظهر می‌تواند بر خواب شبانه‌ی شما اثر بگذارد.

به گفته‌ی کارشناسان، اگر می‌خواهید خواب تان را منظم کنید، بعد از ظهر دیگر نباید قهوه بنوشید و اگر هم این کار برایتان مقدور نیست، سعی کنید از قهوه‌های بدون کافئین استفاده کنید.

این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که بیشتر از ۳۵ سال داشته باشید، چون با بالا رفتن سن سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد، به همین دلیل قهوه‌ای که وقتی جوان‌تر بودیم هیچ اثری روی خواب مان نداشت، حالا به طور قطع اثرش را می‌گذارد.

برای آن‌هایی که روزشان بدون یک قهوه‌ی عصرگاهی شب نمی‌شود، توصیه می‌شود روتین شبانه‌ی خود را تغییر دهند تا از بهترین خواب ممکن برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید:

با خوردن چند خوراکی ساده خواب شبتان را با کیفیت کنید

اگر بی خوابی به سراغتان می‌آید این نوشیدنی‌ها را میل کنید


به گفته‌ی کارشناسان باید از یک ساعت قبل از خواب همه‌ی وسایل دیجیتالی، از موبایل گرفته تا لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید، اتاق را تاریک کنید و از عصاره‌های گیاهی خواب آوری مثل روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

از آنجایی که رسیدن به آرامش، کلید برخورداری از یک خواب خوب شبانه است، چه بهتر که قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید یا کمی مطالعه کنید.

انجام این کار‌ها ضروری است تا به بدن و مغزتان اجازه دهید که بداند وقت خواب فرا رسیده است.

کافئین چه آثار دیگری دارد؟

دیگر عوارض جانبی کافئین عبارت است از اضطراب، تنش، بی خوابی، مشکلات گوارشی، خستگی، بالا رفتن فشار خون و بالا رفتن ضربان قلب.

قهوه‌ی زیاد در هر شخصی اثر متفاوتی دارد که به قدرت تحمل فرد در برابر قهوه بستگی دارد.

این در حالی است که مصرف اندک تا متوسط قهوه می‌تواند فوایدی هم برای سلامت داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
تبلیغات متنی
فروش واحد مسکونی در ستارخان
فروش واحد مسکونی نوساز
چاپ افست
چاپ دیجیتال
چاپ کارتن
نشان تجارت
آیت ماندگار
اخبار ورزشی
پیشخوان روزنامه